Story e-mailing
Kromě klasických propagačních newsletterů, jejichž prvoplánovým cílem je nabídnout zboží či služby, lze využít i další typy e-mailových kampaní. V poslední době se stále populárnějšími stávají takzvané “story e-maily” a newslettery s přidanou hodnotou. Nemělo by se zapomínat ani na e-maily pro každodenní použití, které vám usnadní práci a komunikaci se zákazníky.

Story e-maily

Obsah story e-mailů se od těch klasických prodejních liší tím, že v nich nejsou prvoplánově nabízeny produkty, resp. služby. Většinou jsou na pokračování a mají za úkol svým obsahem ve čtenáři vzbudí zájem a zvědavost. Tyto e-maily je také vhodné posílat z konkrétní e-mailové adresy jménem vybrané osoby – jsou pak ještě více osobitější.

Typickým příkladem takového e-mailu je newsletter s příběhem. Popíšete v něm zkušenost s určitým produktem (či službou), jakou s ním máte spojenou příhodu nebo jak Vám pomohl. V e-mailu se na produkt odkazujete nepřímo, ale jeho nabídku můžete samozřejmě na konec e-mailu připojit také. Pokud takový e-mail vhodně zakončíte a upozorníte na jeho další pokračování (čímž vzbudíte zvědavost čitatele), pravděpodobnost, že si přečte i následující e-mail, bude téměř stoprocentní.

E-mail plný tipů

Posíláni TIPŮ nebo vzdělávacího seriálu je dalším vhodným a neotřelým způsobem, jak rozšířit svoji nabídku mezi potenciální zákazníky. Čtenáři ocení, že se s nimi podělíte o své „know how“, řeknete jim, jak na to, co je nejlepší objednávat v létě, co naopak „letí“ tyto Vánoce… E-maily se samozřejmě nemusejí skládat pouze z pozitivně laděných tipů. Dobré je do nich dávat také rady, co nedělat, čemu se vyvarovat nebo jak správně zabalit dárek, komu ho dát apod.

V rámci e-mailů tak nenásilnou formou představíte své portfolio a čtenáři ocení informace „navíc“, které by jinak museli složitě hledat. V okamžiku, kdy bude čitatel vašich newsletterů přemýšlet, kam na dovolenou, nebo se ve firmě bude vybírat nový dodavatel, okamžitě jim přijdete na mysl.

Cílem všech kampaní by vždy mělo být vzbuzení zájmu, vyvolání potřeby a v neposlední řadě navození pocitu serióznosti a věrohodnosti.

E-maily pro každodenní použití

V případě tzv. „e-mailů pro každodenní použití“ se jedná o newslettery, které je vhodné mít připravené pro nejrůznější situace. Například v případě nově přidaného kontaktu do vaší databáze mu můžete automaticky odeslat e-mail s Vaší nabídkou. Pokud jste s kontaktem již delší dobu nekomunikovali, hodí se mít v záloze připravený e-mail se speciální akcí, která by ho mohla zaujmout. A standardem jsou již také e-maily s poděkováním za novou registraci, objednávku nebo vyplnění jakéhokoliv formuláře na vašem webu.

Všechny tyto procesy můžete samozřejmě automatizovat, takže po prvotním nastavení se již o nic nebudete muset starat. A navíc reaktivační e-maily nemusíte posílat pouze vašim zákazníkům, ale můžou chodit třeba vašim obchodním zástupcům, kteří tyto kontakty mohou oslovit cíleněji.

Nevíte si s nastavením obsahové části e-mailingu rady?

V rámci zacílení kampaní Vám náš marketingový specialista pomůže rozklíčovat stěžejní části Vašich kampaní a vyhodnotí, jaká strategie a podoba newsletteru bude pro konkrétní případ nejlepší. Pomůže Vám definovat, čeho má kampaň dosáhnout, které aktivity klientů sledovat, jak nejlépe nastavit zájmové skupiny pro segmentaci kontaktů, a samozřejmě zodpoví všechny vaše otázky.